divendres, de febrer 10, 2006

Pius Moa, pal·ladí de la llibertat

El soci fundador de la banda terrorista GRAPO (en total van perpetrar 87 assesinats), Pius Moa, s'ha convertit en un dels pal·ladíns de l'ultraconservadurisme español. Guillem López, un dels redactors de La Página Definitiva, el defineix irònicament d'aquesta manera: "Pío Moa es uno de los referentes intelectuales de este país, puesto que conjuga en una sola persona casi todas las facetas imaginables que pudieran achacársele a un Hombre del Renacimiento: historiador revolucionario, periodista de calidad, teórico social de postín, y significado miembro de una banda terrorista cuyo ideario, objetivos y metodología son la envidia de los participantes en las manifestaciones de apoyo a la Revolución Cubana".

Tal com va fer el seu company Frederic Jiménez Losantos (al que no li importa tenir un ex-terrorista entre el seus redactors a sou), va passar del més extremista comunisme al més dur conservadurisme en un obrir i tancar d'ulls. Val a dir que sembla lògic pensar que una pirueta ideològica d'aquesta magnitud no és possible a menys que en realitat no sigui certa: i si Pius fou un submarí del règim de Franco infiltrat als grups d'extrema esquerra de l'època?

Pius s'ha convertit en l'equivalent de Copèrnic en tant a la l'historiografia de la Guerra Civíl. Bé, obviament exagero una mica doncs Pius no té cap formació acadèmica en allò que pretén pontificar, ni tan sols ha publicat mai en una revista científica. Tanmateix, s'ha convertit en l'estandart del nou eslògan del PP: "sin complejos". Pius afirma que la Guerra Civíl va començar el 1934, com no, per culpa del PSOE i ERC. El "levantamiento" del 1936, com diuen ells, no va ser res més que la reacció necessària a l'amenaça dels "rojos". Una altra vegada, Guillermo López de LPD desmunta l'argument: "la cuestión es que, si mi vecino es un tipo antipático que me mira mal, y yo un buen día le descerrajo un par de tiros en la nuca, la culpa es de mi vecino, dado que el muy cabrón a buen seguro acabaría asesinándome, así que ¿por qué no tomarle la delantera? Para mentes simples y antidemocráticas el argumento puede parecer algo capcioso, pero torres más altas han caído".

Doncs bé, la última del personatge, Pius Moa, és l'article El pacto de los corruptos y los asesinos, subtitulat Destrucción de España, publicat recentament al panflet antisocialista Libertad Digital. Es diuen perles com aquestes:

"La corrupción es seguramente el rasgo más distintivo del PSOE".

"Socialistas y separatistas, nunca lejos del terrorismo, han terminado conjuntándose con éste, desde hace tres o cuatro años, para arruinar la obra de la Transición".

"A cambio de la demolición del mejor sistema de convivencia tenido por España en dos siglos, los corruptos, los separatistas y los asesinos nos ofrecen 'la paz' ".


Realment, el suporta i abstent-te sovint es fa difícil.