dimarts, de febrer 14, 2006

El Creacionisme que ve

La Razón ha publicat un article a la secció Religión on es divulguen les tèsis del Creacionisme:

No todo el mundo sabe que la teoría de Evolución de Darwin es sólo eso: una teoría, y no una ley probada científicamente. Y frente a esta teoría que campa sin opositores en el mundo intelectual, allá por los años 80 Philip Johnson impulsó otra: la del Diseño Inteligente (ID, por sus siglas en inglés). Desde un punto de vista estrictamente científico y apoyada en la bioquímica, pretende demostrar que ciertos sistemas biológicos complejos no pueden ser explicados por la evolución de otras especies o por mutaciones fruto del azar, tal y como defiende Darwin.

Crec que la Sra. Martín, autora de l'escrit, hauria de saber que la teoria de l'Evolució de Darwin és, ni menys ni menys, una teoria científica del mateix rang de validesa que la teoria de la Relativitat General, la Mecànica Quàntica o la Tectònica de Plaques. La ferma base empírica en la qual es basen aquestes teories els hi donen el rang de "científiques".

En canvi, el Creacionisme o Diseny Intel.ligent no té en absolut cap base empírica, ni la tindrá mai, per la senzilla raó que l'existència de Déu o del Creador és indemostrable científicament, i per tant mai podrà tenir el rang de teoria científica.

Vist a Escolar