dijous, d’agost 17, 2006

Llibres a l'estiu (IV)

Fa 8 o 9 anys em van regalar una novel.la del sicilià Andrea Camilleri, era una de les moltes aventures de l’Inspector Montalbano (Camilleri bateja amb aquest nom el protagonista com a homenatge a Vázquez-Montalbán). Des de llavors he llegit tot el que he pogut de Montalbano, i m’ho he passat molt bé amb les seves particulars investigacions. Aquest any per Sant Jordi em van regalar el darrer llibre de Camilleri La Captura de Macalé que no té res a veure amb Montalbano, es tracta d’una novel.la ambientada als anys 30, quan el Fascio de Mussolini manava a Itàlia, concretament durant la guerra d’Etiopia. Camilleri canvia totalment de registre, i ens explica la història d’un nen Michelino, fill del cap del Fascio al seu poble de Sicília. Una història amb ironia, amb tocs d’humor però que no estalvia la cruesa per narrar les vivències d’un marrec que pateix abusos sexuals per part d’un professor i que descobreix la sexualitat escoltant un discurs de Mussolini. Influenciat pel règim i l’església, és capaç de matar el fill d’un comunista. En certs moments m’ha semblat desagradable, però haig de reconèixer que Camilleri ha aconseguit que m’enganxi a la història una mica per morbo, una mica per curiositat. Una vegada més retrata els personatges amb brillantor, traient a la llum les parts més fosques del gènere humà .

1 comentari:

Anònim ha dit...

esto es una prueba