dijous, d’agost 24, 2006

Llibres a l'estiu (i V)


Per Sant Jordi em van regalar aquest llibre "Mauricio o las elecciones primarias", com que no em cridava massa l’atenció, i a més tenia molta lectura endarrerida, el vaig anar arraconant. L’altre dia al deixar a l’estanteria La Captura de Macalé, el vaig veure, es tracta de la darrera novel·la d’Eduardo Mendoza, que ens presenta a Mauricio un barceloní de classe mitja-alta, que fa de dentista, i arrel de trobar-se un vell amic a la consulta, es produeixen certs canvis a la seva vida. D’entrada coneix a uns polítics dels PSC que l’emboliquen a fer campanya electoral per les eleccions autonòmiques de 1984. També coneix a dues dones que passaran a formar part de la seva vida: La Porritos, una cantaora ex-toxicomana portadora del VIH amb qui manté una tòrrida relació, i Clotilde, una advocada en crisi amb qui voldria compartir la seva vida. La novel·la és fàcil de llegir, i els personatges estan ben retratats, a més, a mi sempre m’han agradat les històries que passen a llocs descrits que conec, digueu-me provincià, però sempre m’ha fet gràcia reconèixer racons que fan que la història em resulti més propera.

Amb aquest llibre donem per acabada la série de "llibres a l'estiu", tot i que no descartem seguir comentant llibres que ens cridin l'atenció.