diumenge, d’agost 13, 2006

Llibre a l'estiu (II)

Després d'Utopia, em va venir de gust llegir un altre tipus de llibre, sóc molt aficionat a la novel.la històrica i un amic em va recomanar una col.lecció (El Águila del Imperio) que explica la conquesta de la Britannia per part dels romans, escrita per Simon Scarrow.

De moment he llegit el primer llibre QUINTO LICINO CATO: de legionario a Optio de la saga, on a part de tenir un fil argumental atractiu t’ajuda a entendre com funcionava una legió. L’única cosa que no em va entusiasmar és la història d’amor del protagonista Cato amb una esclava, que l’autor utilitza per fer quadrar la trama. El primer llibre explica, l’arribada del protagonista que esdevé ajudant del centurió Lucio Cornelio Macro a la segona legió, i com tot i ser molt jove i refinat (va ser un esclau, però ve de Roma i es proper a l’emperador Claudi) comença a fer-se respectar, en una batalla contra els bàrbars de la germania. També ens introdueix una trama política d’espionatge i contra espionatge i la primera batalla amb els britànics dirigits per Togodumno un cop desembarcats. D’aquí uns dies em compraré la segona part que espero disfrutar tant com la primera. Però aquestes històries que es divideixen en diferents llibres sempre m’ha agradat fer-les durar i acostumo a llegir d’altres llibres entre mig.

Properament comentaré el tercer llibre de l'estiu.

Llibres a l'estiu (I)