dilluns, de novembre 26, 2007

On són els sindicats?

Durant tot el procés del caos de Rodalies, he trobat a faltar als sindicats. Tot i que la gran majoria dels afectats són treballadors, UGT i CCOO no han obert la boca.

Pel proper dissabte 1 de desembre, la Plataforma pel Dret a Decidir, ha convocat una manifestació per reclamar la gestió de les infraestructures. Més de 150 entitats ja s'hi han adherit, però els sindicats majoritaris no. Davant d'aquest fet, durant la darrera setmana vaig poder parlar amb dos sindicalistes, i la resposta, que ells a títol personal em varen donar, va ser que anar aquesta manifestació afavoreix al PP.

Aquesta resposta em va esgarrifar, primer perquè em sembla obvi que si la manifestació convocada per una plataforma que porta per nom Dret a Decidir, té èxit, el Partit Popular tindrà poc a dir. I segon perquè per aquesta regla de tres, els sindicats mai es podran manifestar mentre el PP estigui a l'oposició.
Avui, després de donar-li voltes he arribat a la meva pròpia conclusió que us exposaré en forma de pregunta: D'on surt la part més important del finançament d'aquests dos sindicats?

Pista: No pas de les quotes dels seus afiliats.